Anasayfa / Görsel Sanatlar / İllüstrasyon / Egonun Yanılsamalarını Gözler Önüne Seren 15 İllüstrasyon
Egonun Yanılsamalarını Gözler Önüne Seren 15 İllüstrasyon Sanatlı Bi Blog 17

Egonun Yanılsamalarını Gözler Önüne Seren 15 İllüstrasyon

Egonun zihinsel boyutta oluşturduğu illüzyonları korku, şiddet, seks ve haz alma gibi temalar ile birleştiren illüstrasyon sanatçısı Jorge Gallardo‘nun arşivinden seçtiklerimiz var bugünün arşivinde.

Özellikle siyah beyaz çizimleri ile dikkat çeken illüstrasyon sanatçısı şiddet ögesini birçok çiziminde kullanmış. Çizim tarzı olarak sadeliği ile öne çıkan Jorge Gallardo‘nun düşünsel yanı ve eleştirdiği unsurlar dikkat çekici. Egonun ve zihnimizin olayları algılayış tarzını illüstrasyonları ile betimleyen sanatçı, haz alma duygusunu ön plana çıkartarak oluşturduğumuz illüzyonları da gözler önüne seriyor.

Zihnin bakış açısıyla anlam yüklediğimiz, eşyaların dünyası olarak betimlediğimiz modernite gerçeklerine iki önemli kavram ile bakmamız mümkün. Hakikat ve yanılsamalar.

Yanılsamalar zihnimizin oluşturduğu anlamlar ile var olan ve maddesel gerçeğe dönüşmüş yargılarımız. Etrafınızdaki maddelere veya sahip olduklarınıza bakıp “bu cisme sahip olduğu anlamı ben verdim” dersek yanılmış olabilir miyiz?

En basit örnek ile kalem! Çoğumuz için birinci anlamı yazmak için kullanılan bir araç olarak algılanır. Peki ya kalemin sadece bir silah olduğunu düşünen bir zihin var mıdır? Var ise bu gerçeği ondan başka kim değiştirebilir?

Yada kavramsal olarak bir başka boyut: aşk ve sevgi. Yaşadıklarımız ölçüsünde anlam yüklediğimiz kimimiz için çiçek, böcek, papatyalar, gülümsemeler; kimimiz için acıdan başka bir şey değil. Yani düşündüklerimiz ve yaşadıklarımıza koyduğumuz yargılar; egonun var ettiği yanılsamaları, korkuyu, aşkı, sevgiyi ve hazzı oluşturuyor. Ve aslında en önemli çıkış noktası da şu:

Bunu kim değiştirebilir?

Bu sorunun cevabı hakikatin içinde gizli. Yaradılışın saf sevgisi içinde gizli.

Şimdiden sevginiz bol olsun. Hayatınızda yaşadığınız olaylara yargı koymadan önce onu neden yaşadığınızı ruhunuza sorun, hakikati orada bulacaksınız. İlham verici seyirler. 🙂

Bağlantılar: Websitesi | Instagram

Başka başka

Hayranlıkla Dinlediğiniz Şarkılar Birer Afiş Olsaydı Nasıl Olurdu? Sanatlı Bi Blog 36

Hayranlıkla Dinlediğiniz Şarkılar Birer Afiş Olsaydı Nasıl Olurdu?

Yönetmen Viktor Hertz‘in film ve müzikleri kendine has tarzıyla anlattığı bu çalışmaların en önemli sorusu …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.